珳萸馨

音樂,是一種享受也是一張通往另一個國度的車票。。
听者与音律
就像两个不同却有着相同频率的生命體,在同一个頻率上彼此互震。。
感受着音乐赐予的一份份悸動。。

© 珳萸馨
Powered by LOFTER

It Is What It Is - Lifehouse

吸血鬼日记中的插曲。。。《It is what it is 》

 

-------------------------------------

It is what it is
是什么就是什么(只能这样)

I was only looking for a shortcut home
我只是在寻找一条回家的捷径
But it’s complicated
但他那末复杂
So complicated
太过复杂
Somewhere in this city is a road I know
这城市中的某处 我知道有条小路
Where we could make it
我们可以找到
But maybe there’s no making it now
但现在也许再找不到
Too long we’ve been denying
长久以来我们一直在否认
Now we’re both tired of trying
现在我们终于厌倦了尝试
We hit a wall and we can’t get over it
我们撞了墙却无法回头
Nothing to relive
久久不能释怀
It’s water under the bridge
桥下面是水流
You said it, 
你说过 
I get it
我懂了
I guess it is what it is
我想那也只能这样了
I was only trying to bury the pain
我曾试着将痛苦埋葬
But I made you cry and I can’t stop the crying
但你因我流泪 也让我止不住泪落
Was only trying to save me
你只为拯救我
But I lost you again
但我又将你失去
Now there’s only lying
现在只有谎言
Wish I could say it’s only me
多希望我可以说那只是因为我
(重复见上)
I guess it is what it is
我猜一切只能这样
Here it comes ready or not
将来临的不管我们是否准备好
We both found out
我们最终发现 
it’s not how we thought
其实他不是我们想得那样
That it would be, how it would be
If the time could turn us around
如果时间可以重新给我们机会
What once was lost may be found
那曾经失去的也可以被找到
For you and me, for you and me
为了你和我 

评论
热度(7)